After-week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu After-week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

After-week

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Aangezien ook hier bij karnaval het bier rijkelijk vloeit, heb ik maandag gebruikt uit voor een uitrustdag na een leuke en vermoeide week. Gelukkig had ik dankzij karnaval maandag, dinsdag en woensdag vrij.

Dinsdag was een dag die ik maar eens echt goed aan school heb besteed want dat moet hier uiteraard naast alle leuke afleidingen ook gebeuren. ’s Avonds was er nog de afsluitende optocht, de avond karnaval. Deze optocht was bijna het zelfde als die van zondag alleen was het ’s avonds en werden er veel leuke dingen met licht gedaan.

Woensdag was de dag van het Nederlands elftal. Die moeten natuurlijk ook vanaf Curacao gesupporterd worden. Helaas had dat geen zin. Ik heb daarnaast ook nog avondeten gekookt voor het huis, lekkere macaroni carbonara. Mijn huisgenoten waren erg tevreden over mijn kookkunst, dus toch nog een opsteker op deze dag.

Donderdag was weer een gewone stagedag waar ik gezellig met de leerlingen mocht dansen. In de les zelf hoor je nog sommige leerlingen zeuren maar het is dan leuk om van collega’s te horen dat ook een aantal leerlingen de les erna hier nog enthousiast over waren. Ook was er die avond weer voetbaltraining bij CVV Willemstad.

Op vrijdagmorgen was er een excursie voor een aantal klassen waar ik helaas niet mee kon. (Dit was een excursie naar de grote olieraffinaderij hier op het eiland). Niet getreurd, ik mocht daardoor lekker uitslapen. Daarna was er nog de selectiedag voor de leerlingen. Ik organiseer binnenkort een voetbaltoernooi, waar de best-voetballende leerlingen aan mee doen omdat we strijden tegen andere scholen. Die avond gaf Bouwe Beheer, het verhuurbedrijf waar ik mijn kamer van huur, een borrel. Als goede huurder kun je die natuurlijk niet overslaan. Daarna zijn we nog bij een echte snackbar gaan eten om voor “eine goaje baom” te zorgen voor later op de avond.

Zaterdag heb ik niet zo heel veel gedaan, tegen de avond moest ik meespelen met de wedstrijd van CVV Willemstad. Daarna hebben we de rest van de avond met wat huisgenoten getoept.

Zondag hebben we met bijna het hele huis er een dagje uit van gemaakt naar Daaibooi Beach. Dit is een heel leuk strandje waar je ook best goed kunt snorkelen. Omdat niemand meer zin had om te koken zijn we dan ook nog maar even gaan uit eten om de week compleet te maken en mooi af te sluiten.

Gr. Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 15314

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: