Weer eens wat anders - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Weer eens wat anders - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Weer eens wat anders

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Op maandag 24-03 was het weer eens tijd voor lekker onbeperkt pizza eten. Het was heerlijk en ik heb de kaart bij lange na nog niet afgewerkt. Eigenlijk zou ik dit wel elke week kunnen doen maarja dan zal niemand mij meer herkennen als ik terugkom van Curacao.

Dinsdag waren weer de echte docententaken op mijn stage want het was tijd voor de maandelijkse lerarenvergadering. Deze verliep goed en omdat iedere docent mee moest helpen bij een activiteit op het eind van het schooljaar of het begin van het nieuwe schooljaar heb ik maar besloten om me op te geven voor het eindejaarsfeest. Dit is ook de enige activiteit die ik nog aanwezig ben.

Woensdag avond hadden we besloten om te gaan BBQ-en op het strand van Daaibooi. Nadat we inkopen hadden gedaan en er een uur over gedaan hadden om zonder echte aanmaakblokjes en veel wind de BBQ aan te maken hadden we een super mooie avond met veel gezelligheid en een prachtige sterrenhemel waarbij je ook hier in Curacao de steelpan kan zien. Het enige jammere van deze avond was dat het de laatste avond op Curaçao was van een van mijn huisgenootjes.

Na donderdag vroeg weer op te moeten staan voor stage hadden we in de middag geen normale dag. De bovenbouwleerlingen hadden namelijk beroepencarrousel. Ik vond dit erg interessant. Er werd een presentatie gegeven over werken bij de overheid in Curaçao waar ik helemaal nog niets over wist.
’s Avonds moest er natuurlijk weer gegeten worden. Dit hebben we gedaan bij De Buren waar Mexicaanse Tortilla op het dagmenu stond voor maar 15 NAF (ongeveer € 7,=).

Vrijdag heb ik, nadat ik klaar was met stage, een speurtocht uitgezet. Deze speurtocht heb ik uitgezet voor de uitwisseling met de Nederlandse studenten die binnenkort naar Curaçao komen. Aangezien een aantal leerlingen strafmiddag hadden heb ik dit gelukkig niet alleen hoeven maar heb ik de aantekeningen door deze leerlingen laten maken.
’s Avonds kon het Full Moon feestje natuurlijk niet worden overgeslagen dus daar zijn we ook nog naar toe geweest.

Zaterdag heb ik heerlijk kunnen uitslapen. Dat is me hier lange tijd niet gelukt. ’s Middags ben ik nog maar even wat door de stad gaan slenteren en wat gaan winkelen want ’s avonds stond de voetbalwedstrijd alweer op het programma. Deze hebben we met 3-1 gewonnen. Daarna kregen we te horen dat de nummer 2 punten had laten liggen wat betekent dat we met CVV Willemstad eerste zijn geworden in de competitie. Op naar de play-off wedstrijden voor het werkelijke kampioenschap.

Zondag ben ik met een huisgenoot op pad geweest. Als eerste zijn we naar het gebied Jan Kock geweest waar een groot landhuis staat met tuin, flamingo’s en het WilliWood bord (zoals de letters van Hollywood). Nadat we dit allemaal bezichtigd hadden zijn we doorgereden naar de grotten van Hato. Dit is de grootste kalkstenen grot op Curacao. We werden hier door een gids rondgeleid en ondanks dat we bij ons in Valkenburg ook grotten hebben was dit ook wel erg mooi om te zien. Een van de hoofdattracties van de grot was de stalagmiet die leek op een Maria/Madonna beeld. Daarnaast waren er nog enkele mooie figuren te ontdekken zoals een piraat en leeuw.
Als leuke afsluiter van weer een fantastische week gingen we eerst een ijsje eten bij een super grote ijssalon waar ze wel meer dan 30 smaken ijs hebben. Ik heb er al een paar gehad maar ik ben nog zeker niet klaar met proeven. Daarna hebben we nog een drankje en een dansje gedaan op het strand voordat de week weer tot een einde kwam.

Gr. Luuk

  • 01 April 2014 - 14:59

    Ingrid Boom:

    Tsja Luuk, det weurd ech veul sporte as ze truuk bes.

  • 01 April 2014 - 15:13

    Paulien Verschuuren:

    Hallo Luuk,

    Doe jij nog wat anders als eten???
    Ben inderdaad benieuwd hoe je er straks uitziet.

    Paulien

  • 01 April 2014 - 15:35

    Luuk Kersemakers:

    Gelukkig doe ik nog wat anders als eten en het voordeel is dat het hier warm is dus zweet automatisch er wat pondjes af :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 15304

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: