Another week at the office - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Another week at the office - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Another week at the office

Blijf op de hoogte en volg Luuk

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Maandag 31-03. Het was een rustige stagedag waar alles nog steeds super gaat op de school waar ik me echt thuis voel en het echt naar mijn zin heb. De rest van de dag heb ik niet zo veel gedaan. Ik ga af en toe een beetje met de cultuur mee en doe dan ook gewoon even lekker rustig aan.

Dinsdag was een iets andere stagedag omdat toen de rapportvergaderingen van de onderbouw waren gepland. Ik was wel blij dat we niet zo’n grote school hebben want ik vond de vergaderingen van half 1 tot net geen 4 uur lang genoeg. Uit deze vergadering blijkt ook weer dat je de leerlingen heel anders meemaakt en dat je minder intellectueel bezig bent dus daar de leerlingen ook moeilijk op kunt beoordelen.
Om 18.00 uur was er nog een gesprek met ouders en leerlingen met betrekking tot de uitwisseling die er plaats gaat vinden van 11 tot en met 19 april a.s. Dit is een uitwisseling van een aantal Nederlandse studenten die naar Curacao komen wat me super leuk lijkt, binnenkort meer hierover.

Woensdag ben ik op mijn stageschool bezig geweest met mijn praktijkonderzoek. Hierbij heb ik 4 leerlingen geïnterviewd. Dus ook hier worden vorderingen gemaakt. Binnenkort is vakantie dus voor de verdere rest gaan we dan maar knallen.

Aangezien de onderbouw leerlingen afgelopen dinsdag aan de beurt waren geweest was het deze donderdag de beurt aan de bovenbouw leerlingen m.b.t. rapportvergadering . Dit was wel heftig omdat sommigen al “sneuvelen” voordat ze eindexamen hebben gedaan, er moet echter reëel naar hun resultaten gekeken worden.
Aangezien ik al een flinke tijd op Curaçao verblijf en ik nog niet naar de kapper was geweest leek me dit donderdag een goed moment. Ik heb tegen de kapster gezegd er maar een flink stuk af te halen en er iets leuks van te maken. Dit heeft ze ook gedaan en ze heeft me stiekem toch wel een beetje een Antilliaanse look meegegeven.

Vrijdag was de dag dat hier op Curaçao het, net als in Rotterdam, filmfestival van start is gegaan. We zijn met de 4de jaars naar de film geweest: Pelo-malo (bad hair), een mooie film over een jongen die anders is in een achterstandswijk in Venezuela (met een aantal pikante scènes erin). Daarna nog maar een klein ritje gemaakt en even genoten van het prachtige uitzicht over Curaçao vanaf fort Nassau. ’s Avonds was het tijd voor het teamuitje van de voetbalclub. Iedereen zou iets van drank en eten meenemen voor het weekend. We hadden afgesproken om 8 uur te vertrekken. Maar ja, je zit hier op Curacao dus alles gaat hier wat tranquilo (rustig aan). We vertrokken uiteindelijk om kwart voor 10 om naar een huisje te gaan waar we lekker konden bbq’en, bier drinken, kampvuur maken en het gezellig hebben. Het was een super geslaagde avond waar we veel hebben gelachen.

Zaterdag gingen we met een grote groep naar Kokomo Beach voor Springbreak. Hier zouden we nog een aantal mensen van het voetballen tegenkomen. Het was echt een te gek feestje waarbij ik op 0.72 seconde een fles Schrobbeler ben misgelopen. Maar ondanks dat was het echt een leuk feest op het strand met muziek en zwemmen.

Zondag was een beetje een bijkomdag. Wij zijn dan ook rond de middag naar het strand Grote Knip gereden. Het mooie was dat hier ook een aantal jongens van het voetballen waren met een koelbox met koud bier wat nog over was gebleven van het weekend, ja daar kun je natuurlijk geen nee tegen zeggen.
Daarnaast is er weer een primeur geweest in mijn leven hier op Curaçao, ik heb voor het eerst in de KFC gezeten en gegeten en ik moet zeggen, de kippopcorn was erg lekker.

Nu ik bezig ben met dit verslag realiseer ik me dat ik nu precies op de helft van mijn verblijf hier ben. De tijd gaat echt zo snel en er zijn nog zo veel dingen te zien en te beleven dat ik me af vraag wanneer ik dit allemaal nog ga doen maar ja, dat is een zorg voor de komende 2 maanden.

Voor nu bon dia/tardi/nochi
Gr. Luuk

  • 09 April 2014 - 07:07

    Saskia:

    En waar blijft de foto met de antaliaanse look?

  • 09 April 2014 - 21:00

    Doreen:

    Ik wil die Antilliaanse look natuurlijk wel zien...foto graag!
    Dikke kussen oet Aelse!

  • 09 April 2014 - 21:20

    Luuk Kersemakers:

    Hahaha, het valt wel mee, het is aan de zijkant heel erg kort en bovenop wat langer maar die look zie ik heel veel mensen dragen hier als ze net niet kaal zijn. Het is niet zo heel veel bijzonders maar de foto is bijgevoegd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15320

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: