Werken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Werken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Werken

Blijf op de hoogte en volg Luuk

12 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

5 Mei was weer mijn eerste dagje stage na de 2 weken meivakantie. Het was weer een klein beetje wennen maar het is allemaal goed gekomen. Daarnaast heb ik ’s middags op stage nog EHBO les moeten geven. Ondanks dat ik me niet heb kunnen voorbereiden, is dit toch heel goed gegaan. Als avondeten zijn we met het hele huis gaan uit eten en waar eten we altijd op maandag avond? Natuurlijk onbeperkt pizza bij Il Forno. Ik kan daar gewoon geen genoeg van krijgen!

Dinsdag was gewoon een rustige stagedag. In de avond heb ik ook nog voetbaltraining gehad want we moeten ons zelf klaarstomen voor de grote finale op 17 mei.

De woensdag was ook een normale stagedag waar ik ook veel aan mijn praktijkonderzoek heb gewerkt wat nu op begint te schieten (de deadline begint ook steeds dichter te komen). ’s Avonds werd er door een huisgenootje een heerlijke risotto gemaakt. Ik had het volgens mij nog nooit gehad maar het was heerlijk. De rest van de avond hebben we doorgebracht met lekker muziek luisteren met een paar huisgenootjes. Na alle slechte nummers die er gedraaid zijn, volgden er ook veel “klassiekers”. Pap zal trots op mij zijn dat ik ook “zijn” 70’s, 80’s en 90’s muziek luister!

Donderdag was er een ontruimingsoefening op stage, alle leerlingen en leraren de school uit en verzamelen op het sportveld. Het zag er “leuk” uit, de ontruiming ging redelijk. Donderdag middag ben ik nog heel even naar Punda geweest, daarna heb ik gekookt voor het hele huis. Heerlijke gehaktschotel met boontjes en satésaus. Het is trouwens heel erg vervelend als je gas op is als je gerecht nog niet klaar is. Gelukkig hebben we 2 gasstellen maara je moet wel even met al je eten en potten en pannen en dergelijk door het hele huis lopen.

Vrijdag was een lange stagedag, dit kwam omdat de leerlingen de gymactiviteiten die ze gemist hadden in konden halen. In de avond hadden we een oefenwedstrijd tegen Inter (Inter Willemstad om precies te zijn). Deze wedstrijd hebben we helaas verloren. Duidelijk was wel dat er nog werk aan de winkel is voor de finale van volgende week zaterdag.

Zaterdag heb ik na dat ik heerlijk had uitgeslapen bijna de hele dag aan mijn praktijkonderzoek gewerkt. Het begint ergens op te lijken, maar ik ben er nog niet. ’s Avonds was de Goud en Fout party op Mambo Beach. Het was een geweldig feest met veel foute muziek waar we met de hele huisclan flink op zijn los gegaan

Zondag is hier toch min of meer de vaste stranddag. Voor rest is er niks te doen want zondag is hier nog echt rustdag. Het enige wat open is, is de Albert Heijn. Hiervan hebben we dankbaar gebruikt van gemaakt. We hebben pannenkoeken mix, ontbijtspek en kaas gehaald en onszelf lekker getrakteerd op pannenkoeken die natuurlijk niet met een spatel maar gewoon in de lucht gedraaid moeten worden. Het ging goed, er is er geen een tegen het plafond blijven hangen of op de grond terecht gekomen.

Weer een week voorbij en weer een week minder op Curaçao, het einde van mijn verblijf hier begint dicht bij te komen. Ik heb komende week nog wat leuke dingen op de planning staan dus dat komt wel goed.


Gr. Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 15312

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: