De tijd gaat snel - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel

Blijf op de hoogte en volg Luuk

20 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is alweer 12 mei, de tijd gaat alweer snel. Een dagje stage zit er weer op met vandaag EHBO praktijkles. ’s Avonds hebben we lekker tomatensoep en knakworst gegeten, altijd lekker.

Dinsdag ben ik als eerste weer fijn naar stage geweest en heb ik een aantal lessen voetbal en atletiek gegeven. Daarna moest ik ’s avonds nogmaals naar school voor de evaluatiebijeenkomst met de ouders m.b.t. de uitwisseling een paar weken terug. Dit was een erg leerzame bijeenkomst en heeft mij ook nog eens duidelijk het cultuurverschil tussen Nederland en Curaçao laten zien. Als afsluiting van deze vergadering zijn we nog met de leraren die deze week hadden opgezet lekker gaan uit eten bij de Mexicaan. Alweer iets nieuws gegeten en weer leuke nieuwe verhalen van de docenten gehoord. Het was dan ook een gezellige en geslaagde avond.

Woensdag was ook een normale stagedag maar het is toch wel fijn dat je een uurtje kunt uitslapen op de woensdag. Die avond heb ik kookles gegeven aan een huisgenootje en lekkere spaghetti carbonara gemaakt. In de avond hebben we lekker buiten gechilld en heb ik als dj Cherrymaker weer voor leuke muziek gezorgd voordat de rest uit ging, de rest ja, ik ging niet mee.

Donderdag was ook normaal stage en kliekjesdag. Daarom heb ik samen met een huisgenootje oude tijden doen herleven en hebben we 101 Dalmatiërs gekeken tijdens het eten. Vandaag was ook de laatste voetbaltraining voor de grote wedstrijd zaterdag. Alle puntjes werden op de ï gezet zodat we er helemaal klaar voor waren.

Vrijdag was alweer het einde van de werkweek. Ik keek ernaar uit, niet omdat ik stage moe ben maar omdat ik na stage zou gaan duiken bij de duikschool van een vriend die ik hier heb leren kennen. Na alle regels, gebaren en dergelijke uitgelegd gekregen te hebben, kon de uitrusting uitgezocht worden. Wetsuit, schoenen, flippers, vest, duikfles, duikbril etc. Na alles gepast en aangekleed te hebben gingen we het water in. Na nog wat oefeningen was ik er klaar voor, we gingen duiken. De waterwereld is een mooie en eigenaardige wereld. Totaal anders dan het leven boven zeeniveau op het land. Je ziet zoveel mooie en nieuwe dingen, terwijl je eigenlijk maar een klein stukje (12 meter diep) gaat. Onder water heb ik tijdens de duik nog een aantal mooie vissen gezien die ik met snorkelen nog niet gezien had, extra mooi dus.
Daarna ben ik nog naar huis gelopen en heb ik nog een aantal mooie stukjes van Marie Pompoen gezien en op foto vastgelegd.

Zaterdag begon als een rustige dag. Ik heb lekker uitgeslapen en daarna heb ik gewerkt aan mijn praktijkonderzoek. Rustig aan, dat wel want die avond stond in het teken van de grote finale, Willemstad 2 tegen De Juristen. Voor zo’n grote en belangrijke wedstrijd had ik zelf een goede maaltijd klaargemaakt. Ik had lekker voor een heel leger macaroni gemaakt (het was trouwens alleen voor mijn huisgenoten en niet voor het leger). Het was erg lekker en een goede bodem was gelegd. We begonnen die finale goed maar we kwamen door stomme fouten op 0-2 achterstand. Net voor rust konden we nog de 1-2 maken. Het goede spel hebben we in de 2e helft voortgezet maar het mocht niet baten en De Juristen liepen zelfs uit tot 1-4 , een geflatteerde uitslag voor deze wedstrijd. Helaas geen kampioen maar toch met een leuk, gezellig en gemotiveerd team de 2e plaats bereikt wat een knappe prestatie is, ik ben daarom ook supertrots op ons team. Omdat we toch een goede prestatie hadden geleverd (en we het bier toch al koud hadden liggen) hebben we een hele truck die we vol hadden gegooid met bier en ijs toch gezamenlijk als één team opgedronken.

Zondag was het een goed idee om ook even uit te slapen. Daarna ben ik weer goed met mijn praktijkonderzoek aan de slag gegaan. In het begin was de concentratie ver te zoeken maar uiteindelijk had ik hem toch redelijk gevonden. Als beloning van deze dag (en nog een beetje als feestje van de voetbalclub) zijn we daarna nog lekker een drankje gaan drinken bij de strandtent Wet en Wild wat, net als al vaker is gebleken, erg gezellig was.

Weer een week voorbij en een week dichter bij huis. Nog maar een dikke 3 weken en dan ben ik alweer thuis. De tijd gaat snel dus daarom moet ik nu nog maar even genieten van de tijd die ik nog heb.

Gr. Luuk

  • 20 Mei 2014 - 20:36

    Ine:

    Heb je de voetbalclub uitgekozen voor de kleur/motief van 't shirt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 15311

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: