Beoordelen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Beoordelen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Beoordelen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Maandag 19 mei, het begin van een nieuwe week. De laatste week die ik volledige les geef. Deze week stond ook in het teken van beoordelen. Alle leerlingen moesten nog een cijfer voor LO hebben, de onderbouw voor voetbal en de bovenbouw voor atletiek. De combinatie klas VWO 4/5 had EHBO theorietoets. Ik ben er ook achter gekomen waarom we dat normaal niet doen bij gym want het is niet erg leuk en handig om zo’n toets na te kijken, je krijgt er echter wel een goed en duidelijk beeld van wat de leerling al weet. In de middag heb ik gebeld naar de Dolphin Academy. Hier heb ik toen een afspraak gemaakt om met dolfijnen te gaan zwemmen: zaterdag om 11.00 uur. Als avondeten zijn we bij de burgerbar gaan eten. Hier kon je een eigen burger samenstellen. Deze was super lekker.

Dinsdag heb ik op stage weer beoordeeld, maar dat is niet het enige wat ik gedaan heb. Ik heb ook een natuurkunde- en scheikunde les gevold zodat ik een idee zou krijgen hoe het is voor mijn vervolgstudie. Die middag ben ik naar de barbershop (Antilliaanse kapper) geweest en heb ik mijn haren laten knippen. Daarna zijn we doorgereden naar Punda waar we nog ff door de straten hebben gezworven. Deze avond had ook nog wat leuks in petto. Een vriend had contact met mij opgenomen, hij was nu met Marineschip De Groninger in de haven van Curacao en hij had mij uitgenodigd een kijkje te komen nemen op het schip. Hier ben ik ook naartoe geweest, wat een super ervaring was. Het was echt vet om aan boord te zijn van een marineschip.

Woensdag ben ik op stage ook naar een scheikundeles geweest. In deze les stonden een aantal proefjes centraal met zetmeel en emulgatoren (zeep). Die dag heb ik verder nog besteed aan mijn praktijkonderzoek. Als avond eten hadden we weer eens salade. Het was heel erg lekker maar het zal nooit mijn favoriete avondeten worden. In de avond had ik niks te doen dus ben ik maar de film The Hobbit 2 gaan kijken. Hij duurde alleen zo lang dat ik halverwege te moe was om hem af te kijken, dus ben ik maar gaan slapen.

Donderdag was ook niet zo’n heel speciale dag. Er werd weer beoordeeld en in de middag heb ik weer aan mijn praktijkonderzoek gewerkt. In de avond was er natuurlijk hier op donderdag trainen. Daarna ben ik als afleiding nog maar eventjes lekker eruit geweest met wat huisgenoten.

Vrijdag, de laatste dag van de werkweek en de dag dat die het weekend doet laten beginnen. Deze dag heb ik ook nog aan mijn praktijkonderzoek gewerkt. Op het einde van de middag had ik het naar mijn mening af en heb ik de ruwe versie ingeleverd. Daarna heb ik dan ook maar aan de vrijdagmiddagborrel meegedaan, om het weekend goed in te luiden en ook omdat ik mijn praktijkonderzoek had ingeleverd. Die avond zijn we ook nog gaan uit eten. Het eten liet wel op zich wachten maarja, het is en blijft natuurlijk tranquilo (rustig) in Curacao.

Zaterdag was de dag. De dag waarop ik iets ging doen wat in Nederland al hoog op mijn to-do lijstje stond. Het zwemmen met dolfijnen, met Kayena een meisje van 6 en met Geegee een moeder van 30. Het waren super lieve en mooie dolfijnen. De ervaring was ook super. Het is gewoon prachtig en mooi om met deze beesten te zwemen en te spelen. Het was echte een super ervaring om nooit te vergeten. Daarna zijn we nog even het Sea Aquarium geweest waar we de rest van de onderwaterdieren nogmaals bezocht heb en de dolfijnenshow bekeken hebben natuurlijk. Zaterdag was het niet alleen voor mij een grote dag maar ook voor Real en Atletico Madrid. Zij speelden namelijk de Champions League finale die hier ’s middags om half 3 werd uitgezonden. Ik ben samen met een aantal huisgenoten onder het genot van een biertje de wedstrijd gaan bekijken in een sportbar bij Jan Thiel. Het was een spannende wedstrijd die uiteindelijk jammer genoeg maar wel verdiend werd gewonnen door Real Madrid. Omdat het nog erg gezellig was zijn we nog maar even bij Jan Thiel gebleven.

Zondag was weer de dag om bij te komen en uit te rusten. Nadat ik nog een cach voor mijn zus had opgepikt ben ik nog wat op het strand gaan liggen om bij te kleuren want als je elke dag van de week buiten les geeft met een T-shirt begin je na verloop van tijd dat toch te zien. Die dag heb ik verder niet heel veel meer gedaan.

Het is hier nog steeds super mooi en ik geniet hier nog altijd. Alleen het moment van naar huis komen komt steeds dichterbij.

Gr. Luuk

  • 28 Mei 2014 - 16:42

    Jan Schijvenaars:

    Hoi Luuk,

    Dolfijndansen zit niet in het opleidingsprogramma van FSH. Maar goed, als je het erbij wilt doen in je vrije tijd is prima!

    Groet,

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 15315

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: