Leuk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Leuk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Leuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

03 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is alweer maandag 26 mei, de voorlaatste volledige week voordat ik weer na huis ga. Deze dag heb ik de laatste officiële lessen gegeven. Dit was wel een raar gevoel maar ik heb nog met een aantal mooie lessen kunnen afsluiten. Die middag had ik niet veel te doen daarom ben ik er met wat huisgenoten op uit getrokken en zijn we naar de likeur fabriek van Blue Curaçao geweest. Deze ligt niet heel ver van mijn huis hier op Curaçao. Het was er erg leuk en gezellig en ik heb natuurlijk ook wel wat geleerd. Een leuk extraatje waren de gratis shotjes op het einde, zoiets is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Daarna zijn we doorgereden naar de Joodse begraafplaats. Dit is de enige begraafplaats op Curaçao waar de mensen onder de grond begraven liggen. Dit is waarschijnlijk zo omdat de grond hier erg hard is wat het graven heel moeilijk maakt. Het was zeer indrukwekkend om te zien. Het was namelijk helemaal in verval geraakt. Dit komt omdat na de oprichting van het kerkhof de grote Isla fabriek (de olieraffinaderij op Curaçao) ernaast is geplaatst. Deze heeft de graven maar eigenlijk het hele kerkhof super erg aangetast wat heel erg jammer is want vroeger was het een van de mooiste kerkhoven. Die avond hebben huisgenootjes ook nog pannenkoeken gebakken waar ik wel aan toe was en die erg lekker waren. Daarnaast hebben we thuis nog de film All-stars gekeken omdat we geen zin hadden om ergens na toe te gaan en ook omdat maandagavond vrij weinig te beleven valt in de buurt.

Dinsdag was de dag van de sportdag voor de basisschool van het Dr. Albert Schweitzer. Ik heb hier meegeholpen en moest het doorgeefspel begeleiden. Dit was erg leuk en grappig met allemaal die kleine kinderen. Daarnaast hadden we een combimagnetron gekregen (dachten we), dus ik meteen een kleine pizza gehaald (als lunch, deze was goedkoper dan de broodjes) en deze opgewarmd in de “combi” magnetron wat achteraf dus alleen een magnetron blijkt te zijn. Resultaat: mijn pizza werd niet krokant maar was wel eetbaar. Die middag moest ik ook nog terug naar school voor de maandelijkse algemene lerarenvergadering. Hierin werden ook weer van allerhande zaken besproken en verteld. Als avondeten hadden huisgenootjes voor mij aardappeltjes, boontjes en kipnuggets gemaakt, een superlekker Nederlands kostje. Dinsdag avond is ook natuurlijk nog steeds de gewone voetbaltrainingsavond dus dat moest ook maar even gebeuren.

Woensdag was er weer een sportdag van de Dr. Albert Schweitzer basisschool. Dit keer ging het om een trefbaltoernooi. Ik maakte deel uit van de algemene leiding. Dit is goed gegaan. We hadden alles goed geregeld, er was een winnaar en we waren zelfs eerder klaar dan gepland. Na de sportdag was ik moe. Ik was namelijk 2 ochtenden om 5 uur opgestaan om mee te helpen de activiteiten van de sportdag klaar te zetten. Op de woensdagavond ben ik nog maar even naar de tenniswedstrijd van mijn voetbaltrainer gaan kijken. Hij stond namelijk met zijn team in de finale van de hoogste tennisklasse. Helaas viel de finale in het water want het begon te regenen, ja ook op Curaçao regent het af en toe. Dit was wel jammer. Toen de tenniswedstrijd was afgelast vroeg mijn trainer of ik meeging naar de uitreiking van de voetbalbeker. Dit was de beker omdat we 2de zijn geworden met het voetbal. Daar was ik natuurlijk wel voor in, ondanks dat het maar een 2de plaats was.

Donderdag was het ook hier Hemelvaartsdag. Dit betekende dat ik vrij had en dus lekker kon uitslapen. Heerlijk was dat. Daarna ben ik maar weer met mijn praktijkonderzoek aan de slag gegaan want zo snel als het einde van mijn verblijf hier in zicht komt, zo komt ook de deadline van het praktijkonderzoek steeds meer in zicht.

Vrijdag heb ik eveneens besteed aan het praktijkonderzoek. Daarnaast had onze huiskat een hagedis gevangen. Omdat hij alleen maar met het beest wilde spelen en niet wilde opeten (wat hij bij de staart al half gedaan had) heb ik de hagedis aan zijn staart opgepakt en buiten gegooid zoals ik dat heb geleerd van opa Duufkes. alleen deed opa dit met muizen.

Zaterdag heb ik ook weer gewerkt aan mijn praktijkonderzoek. De concentratie was alleen ver te zoeken en ik had ook vrij weinig zin om er nog verder aan te werken terwijl het eigenlijk wel moest. Huisgenoten van mij gingen naar het strand en vroegen of ik mee wilde. Ik heb toen mijn laptop in mijn strandtas gedaan en ben meegegaan naar het strand. Ik heb toen lekker op een strandbedje in de zon liggen werken aan mijn praktijkonderzoek. Dit ging onverwacht heel erg goed. Tussen het werken door heb ik af en toe een verfrissende duik genomen en ben ik gaan snorkelen. Ik heb toen weer mooie vissen gezien en een rog. Het was de eerste wilde rog die ik hier in de zee spotte. Het was een spotted eagle ray (gevlekte adelaars rog).

Zondagmorgen was weer een dag van vroeg opstaan. Het was namelijk de dag van de Curaçao Colar Walk. Het was de bedoeling dat we een wandeling door Otrabanda gingen maken en tussendoor onder werden gegooid met verf. Ik ben hier samen met 4 andere huisgenoten naar toe geweest. Het was super leuk en een super gezellige tocht waar we met zijn allen van genoten hebben. Op het einde van de tocht was er op het Brionplein een grote Colar bom. Dit was dat iedereen een zakje verfpoeder kreeg en dat tegelijkertijd de lucht in gooide. Het was super vet ondanks dat je bijna niks meer zag. Na de Colar walk was ik ook wel weer een klein beetje moe. Ik heb toen nog aan mijn praktijk onderzoek gewerkt en hem zo goed als afgemaakt. Nu moet ik hem alleen nog maar beter maken.

Er zit alweer een week op. Alweer een week minder op Curaçao. De tijd die ik hier ben wordt steeds korter. De tijd dat ik naar huis ben kom, komt steeds dichter bij. Ik ga de komende volledige laatste week nog even flink genieten van dit leuke en gezellige land voordat ik terug kom naar Nederland.

Gr. Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 15319

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: