Bon dia (goedemorgen) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Bon dia (goedemorgen) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Bon dia (goedemorgen)

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik ben anderhalve week geleden aangekomen op Curaçao. Het bevalt me hier goed. Ik heb al heel veel leuke momenten beleefd. Mijn eerste week stage op het Dr. Albert Schweitzer College Havo-Vwo is goed bevallen. Het is een leuke school met leuke leerlingen, leraren en personeel. Ook heb ik een fijne stagebegeleider waar ik het goed mee kan vinden. De lessen verschillen eigenlijk niet zo heel veel van de lessen in Nederland. Het is wel aanpassen en behelpen met het materiaal maar dat gaat goed. Detail: hier kruipen grote leguanen de gymzaal in en blijven de hele dag boven ergens stil zitten. Ik heb de eerste week veel plezier gehad met lesgeven. Ook zijn de leerlingen erg leuk en enthousiast. Het voordeel is dat de leerlingen naar mijn mening beter luisteren dan in Nederland. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de docent hier meer "aanzien" heeft. Omdat ik op een katholieke school lesgeef, hebben ze ook 1 keer rond het begin van de maand een opening met vlag hijsen. Dit was erg leuk en bijzonder om mee te maken. Deze opening stond helemaal in het teken van liefhebben (Valentijn). Daarna werden er hartjes uitgedeeld met een katholieke tekst. Deze heb ik ook weten te bemachtigen.

Daarnaast ben ik er achter gekomen dat op jezelf wonen best duur is en dat je toch veel moet doen. Dus bij deze dankjewel pap en mam voor de voorbije 20 jaren. Gelukkig gaat het wel goed. Ik doe zelf boodschappen. Daarnaast heb ik zelf al op de hand gewassen en ben ik er achter gekomen waarom de wasmachine is uitgevonden, poehee, wat een werk. Ook gaat het eten koken goed. Ik heb gisteren een heerlijke maaltijd voor heel het huis bereid.

Daarnaast ben ik ook heel gezond bezig want we zijn doen hier ook aan hardlopen. De temperaturen overdag lenen zich er niet zo erg voor maar tegen de avond is het goed weer en kun je lekker even uitzweten.

Gisteren hebben we de Christoffelberg beklommen. Dit is de hoogste berg op Curaçao. Van daaruit heb je een prachtig uitzicht over dit mooie groene eilandje. Vanaf deze bergtop kun je bijna het hele eiland rond kijken. Het was een leuke en mooie tocht met naar boven leuke klim-en klauterpaden. Ook de tocht naar beneden was uitdagend en leuk maar ja dat vind ik niet erg als ik eens even lekker de clown kan uithangen.

Vandaag wordt het nog een klein beetje een relaxt dagje waar we waarschijnlijk nog ff naar het strand gaan en helemaal niks doen voordat morgen het lesgeven weer vroeg begint waar ik tot nu toe veel plezier aan beleef.

Ayo (tot ziens)
Luuk

  • 09 Februari 2014 - 21:13

    Dennis:

    Hi Luuk, mooi moment dat je nu, na 20 jaar, beseft wat je ouders allemaal voor je gedaan hebben!! Hopelijk krijg je nog veel meer van dit soort openbaringen! :-) Dennis

  • 09 Februari 2014 - 21:30

    Sanna:

    Leuk om te lezen Luuk!
    Vooral dat detail van die leguanen, neem er maar een mee haha.
    Wat betreft temperatuur is het hier ook niet ideaal om te gaan hardlopen... Maar dan ligt de temperatuur hier aan de andere kant van de thermometer haha.
    Veel plezier nog en gauw een keertje Skypen :)
    Groetjes Sanna

  • 10 Februari 2014 - 21:15

    Iris:

    Luuk! ik mis de 'vind ik leuk' knop! Klinkt allemaal heel leuk wat je doet. Leuk ook al die nieuwe inzichten! Xx

  • 10 Februari 2014 - 21:27

    Jan Schijvenaars:

    hoi Luuk,

    Je hebt ervaren dat docenten meer aanzien hebben. Nu weet ik niet wat je onderwerp van je PO is, maar het zou interessant zijn om de factoren die hieraan ten grondslag liggen, eens te onderzoeken. Je zou het kunnen vergelijken met de situatie in Nederland. Je zult wel een heel ander onderwerp hebben.

    Voor zover, doe je best en geniet van je verblijf!

    Groet, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 15340

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: