Karnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Karnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Karnaval

Blijf op de hoogte en volg Luuk

05 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

De week begon goed op vorige week maandag. Dit was namelijk een vrije dag voor mij vanwege Karnaval (hier op Curaçao schrijven ze dat met een K). Ik heb die dag heerlijk kunnen uitslapen. Helaas is het hier niet alleen maar feest dus heb ik deze dag ook meteen maar gebruikt als studiedag.

Dinsdag was weer een normale stagedag waar er gewoon gewerkt moest worden. Mijn stage gaat goed. Ik woon zelfs alle vergaderingen bij, zoals ook deze dag die tot lekker lang in de middag duurde. Maar ja, dat hoort ook bij stage en met leuke collega’s erbij gaat de tijd veel sneller.

Daarnaast ben ik dinsdag voor het eerst naar CVV Willemstad geweest, dit is de voetbalclub die bij mij om de hoek ligt. Dinsdag is hier trainingsavond dus heb ik fijn een balletje meegetrapt. Het is een leuke en gezellige club en er werd mij gevraagd of ik de volgende dag met een wedstrijd mee wilde doen. Uiteraard heb ik van deze gelegenheid gebruik gemaakt!
Woensdag begon de dag vervelend; ik moest met een jas aan naar mijn stageschool. Niet omdat het koud was maar omdat het regende. Ik werd op straat meteen raar aangekeken maar ja, alles beter dan nat regenen. ’s Avonds was de voetbalwedstrijd met op papier het beste team van Willemstad. (Gelukkig spelen ze hier op kunstgras en niet op papier). Aan het begin van de wedstrijd werd duidelijk dat er geen keeper aanwezig was. Ik heb toen tegen de trainer gezegd dat ik wel wou keepen. Zo gezegd zo gedaan. De wedstrijd ging gelijk op en het keepen ging best aardig. Het was tot het laatste moment spannend. Er werd bij een stand van 4-3 nog een aanval ingeluid door de tegenstander met 2 gevaarlijke schoten op doel maar die konden op knappe wijze gepareerd worden door de keeper waardoor er een overwinning door ons team met 4-3 over de streep werd getrokken.

Donderdag moest ik weer eens slachtoffer spelen voor de 4 havo klassen op mijn stageschool, zij hadden namelijk EHBO praktijktoets. In de avond was er een leuke en gezellige borrel geregeld voor de docenten bij een discotheek met gratis hapjes en drankjes. Dat kun je natuurlijk niet afslaan. Daarna ben ik met een aantal huisgenoten meegelopen met een carnavalsoptocht met als afsluiting een feestje. Het was heel gezellig maar de carnavalsfeestjes en optochten hier zijn tocht net iets anders dan in Limburg.

Vrijdag was er Karnavalsviering op mijn stageschool. Het begon eerst op school met een lekker ontbijtje, daarna werden de leerlingen aan het werk gezet. Ze moesten een wit T-shirt pimpen om later in de middag te kunnen tonen tijdens een modeshow. Het was een leuke en gezellige dag met na afloop een prachtige modeshow met mooie creaties. ’s Avonds zijn we als eerste naar de Tienerparade geweest, dit is een carnavalsoptocht waar voornamelijk, de naam zegt het al, Tieners in meelopen. Daarna was nog een groot en gezellig Full Moon feest op het strand wat natuurlijk niet overgeslagen kon worden. Met dit feest hebben we het “mannenweekend” ingeluid.

Na zaterdag eerst goed te hebben uitgeslapen van het stappen van de avond van te voren hebben we quad gereden. Eerst zijn we een ontbijtje met de quads gaan halen daarna hebben wel een paar mooie routes gereden. Ook hebben we op een opgedroogde vlakte heerlijk kunnen rijden. De avonduren werden gevuld in een lokale kroeg met Karaoke. De mensen hier vinden het geweldig als je van Guus Meeuwis “het is een nacht” zingt!

Zondag morgen moesten we redelijk vroeg ons bed uit. Dat was namelijk de dag van de Grote Karnavalsoptocht. We hadden gelukkig een mooi plaatsje geregeld bij bewoners van het eiland. Het is hier namelijk als zo dat je een week van te voren je eigen plekje opeist en dit afzet met een huisje, bank, lint, touw of iets dergelijks je verzekerd bent van een plek. We hadden goeden plaatsen en zagen een mooie optocht die 4 uur duurde. De optocht is hier heel verschillend met die in Limburg: geen grote wagens met spreuken maar prachtige kostuums en veel dansen.

Het was een leuke, prachtige maar drukke week. Ik ben hier nu inmiddels 5 weken en merk dat de tijd omvliegt.

Alsnog Sjrekkedek (alaaf) Luuk

  • 05 Maart 2014 - 22:42

    De Zwumbendjes:

    leuke verslagen Luuk!!! We zijn blij dat het je zo goed gaat op je stage. We hebben net gezwommen met
    haring!!!!!(Aswoensdag)
    Groetjes!!!!!!!

  • 06 Maart 2014 - 08:38

    Doreen:

    hoi Luuk,
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van. Groetjes en dikke kussen oet Aelse

  • 06 Maart 2014 - 08:59

    Jan:

    Hoi Luuk,
    Nou, dat gaat nog steeds goed met je aan het verslag en de foto's te zien. Naast je lesgeven is het meemaken van culturele activiteiten een goede aanvulling op je ontwikkeling.

    Groet,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 15344

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: