Tentamen week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Tentamen week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Tentamen week

Blijf op de hoogte en volg Luuk

18 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Vorige week maandag (10 maart) begon op mijn stageschool de tentamenweek. Hierbij vielen de lessen uit en moest ik toezicht houden als de leerlingen tentamens maakten. Dit was prettig: ik had werkdagen van 2,5 uur. Daarna moest ik als gymleraar nog toetsen nakijken. Uuhhhhmmm ja. Maandag heb ik nog een beetje genoten van de korte “werkdag”, ik heb nog een wandeling door Punda gemaakt en een lekker ijsje gegeten. ’s Avonds ook nog maar ff de Hungergames gekeken met een aantal huisgenoten, gewoon omdat het kan. De rest van de week heb ik goed gewerkt aan mijn praktijkonderzoek. Dinsdag- en donderdagavond was voetbaltraining.

Vrijdag moest natuurlijk het weekend ingeluid worden met een middagje (met drankje) aan het strand. Dat is het voordeel van Curacao. Het weekend inluiden kan hier fantastisch en kan in Nederland niet overtroffen worden.

Zaterdag was het weer vroeg opstaan. Eerst ben ik met een paar huisgenoten naar de Slavenbrug geweest. Deze stelde niet zo heel veel voor maar er doen wel een aantal mooie en verschillende verhalen over de ronde die ver uit een lopen.
Daarna zijn we richting Westpunt gereden en naar Sheta Boka geweest. Dit is een mooi park waar het water in mooie inhammen met groot geweld tegen de rosten slaat en waar mooie natuurfenomenen te zien zijn en waarbij je, als je te dichtbij komt, erg nat kunt worden. Geloof me, ik kan het weten!
We zijn ook nog bij het strand Playa Lagun geweest waar ik even met mijn nieuwe snorkel heb gesnorkeld en een mooie wild-waterschildpad ben tegen gekomen. Dit was echt vet om te zien en het leuke was dat je, net als in films (nog net niet vasthoudend), met hem kon mee zwemmen.

Zaterdagavond was er weer een voetbalwedstrijd die met 2-0 werd gewonnen. Daarna moest er natuurlijk ook met het team nog één (2,3,4,......) biertje(s) worden gedronken om de overwinning te vieren.
Zondag heb ik er maar een uitrustdag van gemaakt om weer bij te komen van een te gezellig weekend en natuurlijk om weer klaar te zijn om maandag fris en fruitig aan een nieuwe werkweek te kunnen beginnen.

Ayo Dushi’s
Gr. Luuk

  • 23 Maart 2014 - 11:47

    Yvonne Van Heel:

    dit lijk me geweldig ik ben best wel een beetje jaloers op jullie geniet er maar van groetjes uit echt waar het regent yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 15345

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: