De laatste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

De laatste week

Blijf op de hoogte en volg Luuk

10 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Maandag 2 juni, mijn laatste week is officieel ingegaan. De laatste proefwerkweek op stage was ook weer begonnen maar deze dag stond ik reserve en hoefde ik niet te surveilleren. Omdat ik dankzij de proefwerkweek vroeg klaar was ben ik met wat huisgenoten naar Saint Tropez geweest om te zwemmen. Dit is een zwembad met strand, net voor de zee. Heel leuk en heel mooi om te zien. ’s Avonds moest er ook weer gegeten worden en de burgerbar was een goede en lekkere optie. Als avondvulling ben ik samen met een huisgenoot naar The Amazing Spiderman 2 geweest in de bioscoop, die hier echt veel goedkoper is zeker qua consumptie.

Dinsdag heb ik een beetje kunnen uitslapen want ik hoefde gelukkig pas laat te beginnen met surveilleren. Toen ik thuis was aangekomen ben ik aan mijn praktijkonderzoek gaan werken omdat hier 10 juni de deadline van was. In de avond heb ik samen met huisgenootjes wat burritos gegeten. Daarna moest er op dinsdag ook getraind worden van het voetballen. Daarna hebben we met het hele team nog een biertje gedronken omdat ik en andere spelers binnenkort weer terug naar Nederland gaan.

Woensdag moest ik weer surveilleren en heb ik aan mijn praktijkonderzoek gewerkt. ’s Avonds had ik een feestje van mensen van de ALO in Zwolle. Met één meisje liep ik stage en met twee andere jongens heb ik gevoetbald. Zij gingen allemaal deze week nog naar huis en dus was er een klein feestje, wat goed geslaagd is. Dit hebben we gevierd op hun en mijn laatste Cabana night.

Na een geslaagd feestje moest ik donderdag vroeg op omdat ik me weer op stage moest melden. Daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat er een nieuw gasfornuis met oven is geleverd voor het huis, dat vandaag bezorgd werd. Ik vind het fijn dat ik dit nog voor mijn huisgenoten heb kunnen regelen maar zelf zal ik er helaas nog weinig aan hebben. Daarnaast moest nog even aan het praktijkonderzoek gewerkt worden. Die avond was ook mijn laatste voetbaltraining. Weer iets wat voor het laatste was.

Vrijdag moest ik weer surveilleren op stage en hadden we herkansingen voor alle leerlingen die een onderdeel gemist hadden het afgelopen jaar. Dit was best lastig plannen omdat niet iedereen er even laat was en niet iedereen hetzelfde onderdeel moest doen maar het is toch goed gedaan. Daarnaast had ik ook eindstagegesprek met mijn stagebegeleider. Hij was erg tevreden over mijn prestaties en heeft mij een 8 gegeven als algemeen punt voor mijn gehele stage. Daarna moest er nog even aan het praktijkonderzoek gewerkt worden maar in de avond was alvast een soort van afscheidsfeestje voor mij. We hebben toen met een aantal huisgenoten lekker gegeten en daarna natuurlijk goed feestgevierd, samen met mijn huisgenoten, stagebegeleider en voetbaltrainer.

Zaterdag was gelukkig een dag waarop uitgeslapen kon worden. Daarna ben ik weer aan de slag gegaan met mijn praktijkonderzoek en ’s middags heb ik even een klein rondje door de buurt gelopen. Toen het avond begon te worden zijn we naar Wet & Wild geweest, hier was namelijk 50 hour live. Het is zoiets als Serious Request in Nederland. Ook hier werd geld ingezameld voor het goede doel: arme gezinnen helpen zodat hun kind toch naar school kan. Het was er super gezellig en er trad een goede Antilliaanse band op wat echt super was.

Zondag heb ik weer lekker kunnen uitslapen. Daarna ben ik gaan werken aan mijn PO. ’s Middags was het weer tijd voor het strand Daaibooi en mijn laptop ging weer mee zodat nog even gebikkeld kon worden aan het PO. Toen zijn we als avondeten gaan eten bij Rozendaels. Het was namelijk Restaurantweek, waardoor je bij veel restaurant voor maar 55 gulden een 3 gangen diner kreeg: Chicken jerk crepes, grilled lomito al sofrito en fabulous framboise. Het was echt super lekker. Daarna nog maar even voor de laatste keer naar het strandfeestje van Wet & Wild geweest en daarna weer na bed.

Het einde komt nu heel dichtbij, nog maar 2 dagen dan vertrek ik hier, over 3 dagen ben ik alweer in Nederland en zit mijn grote reis, mijn grote avontuur er helaas weer op.

Gr. Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 15325

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: