Gezelligop stap met mijn stagebegeleider - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Gezelligop stap met mijn stagebegeleider - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Gezelligop stap met mijn stagebegeleider

Blijf op de hoogte en volg Luuk

16 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Maandag 7 april is alweer aangebroken. Dit was de laatste week van mijn streetdancegedeelte op stage. De onderbouw klassen hebben allemaal goed hun best gedaan en leuke dansjes gemaakt. Ook was er een leraar jarig op mijn stageschool. Er was helaas geen Limburgse vlaai maar wel een lekkere chocoladetaart. Het schijnt alleen zo te zijn dat hier op Curacao wat alcohol door die taarten wordt gegooid. Het was dan ook een erg lekkere taart! ’s Avonds heb ik nog in huis gekookt, lekkere Hollandse gehaktschotel. Als afsluiting van de maandag zijn we nog maar even een blokje gaan rennen.

Dinsdag ben ik na stage mijn kornet gaan ophalen. Zo heet hier de spelerspas die je nodig hebt om mee te mogen doen als speler aan de play-offs die zaterdag van start gaan met CVV Willemstad. Aangezien ik hier op het eiland ook nog geen milkshake had gehad zijn we hiervoor maar even bij de MC Donalds gestopt. ’s Avonds moest er natuurlijk ook weer getraind worden om de extra calorietjes er vanaf te sporten.

De rest van de week verliep best rustig behalve dan dat Suahr, mijn stagebegeleider, aan mij vroeg of ik mee op stap ging woensdag. Er waren namelijk nieuwe stagiaires op mijn stageschool aangekomen en die wilden graag uit maar hadden nog geen auto. Mijn stagebegeleider en ik vonden het een goed plan en we zijn toen een gezellig avondje uit geweest.

Suahr had verteld dat hij heel erg goed kon salsa dansen. Twee huisgenootjes van mij wilden super graag met een echte Antilliaan de salsa dansen dus had ik voor hen een deal gesloten: op donderdagavond naar de salsa-avond bij een leuk café bij Jan Thiel Beach. Eenmaal daar aangekomen zagen we op wat voor super hoog niveau er gedanst werd, een aantal dames vlogen bijna letterlijk over de dansvloer. Ik had wel al een beetje geoefend aan de hand van YouTube filmpjes maar dit was voor mij toch echt te moeilijk. Wat bleek achteraf, Suahr hield niet zo van dansen! Ondanks dat was het nog steeds een super geslaagde avond.

Vrijdag was de aankomst van de leerlingen en docenten van het Melanchthon College. Zij zijn naar Curaçao gekomen voor een uitwisselingsproject. Het was een leuke en open ontvangst. De leerlingen en docenten waren meteen razend enthousiast en vroegen meteen wat die dag te doen was dus hebben we als docenten "van" Curaçao besloten om de Nederlandse docenten en leerlingen maar meteen mee te nemen naar Happy Hour bij Wet & Wild, een strandtent bij Salinja.

Zaterdag was de eerste dag van de mensen van het Melanchthon College. We zijn tijdens deze dag naar het strand van Daaibooi gegaan om lekker aan het strand te liggen, te snorkelen, te eten en kennismakingsspelletjes te doen. Het was een leuke en gezellige dag. Iedereen had de smaak zo goed te pakken dat we zaterdag ook maar Happy Hour van Zanzibar hebben meegepakt. Daarna ben ik naar huis gegaan want om 20.00 uur stond de eerste wedstrijd van de play-offs op het programma. We begonnen als team sterk en hadden de wedstrijd in de eerste helft al moeten beslissen. Dit lukte niet. Na hard werken hebben we toch een 2-1 stand uit het vuur gesleept en zijn de eerste 3 punten van de play-offs alweer binnen.

Na een drukke en zware week heb ik zondag lekker aan het strand uitgerust. Dat is hier echt fijn, dat als je wilt je gewoon lekker kunt uitblazen aan het strand met altijd goed weer. Daarnaast heb ik me zondag ook nog verbaasd over de rust op Curaçao. In Nederland is de MC Donalds een FASTfood restaurant. Hier niet want met een kleine rij heb ik bijna een uur moeten wachten totdat ik besteld had en mijn eten had.

Volgende week wordt een leuke week die in het teken staat van de uitwisseling en de laatste week voor de vakantie.

Gr. Luuk

  • 16 April 2014 - 13:27

    Doreen Kersemakers:

    Hey Luuk,
    Ik lees dat je 'een zware en drukke week hebt gehad'...edoch....als ik lees wat je zoal doet (salsadansen, mc donalds, beetje voetballen, snorkelen, happy hour) dan klinkt dat toch niet zo heel zwaar en druk ;-))
    Geniet ervan!
    Dikke kussen oet Aelse!

  • 17 April 2014 - 11:28

    Jan :

    Hallo Luuk,

    Met de sociale contacten zit het wel goed zo te zien en te lezen. Veel succes nog verder!

    Groet,

    Jan

  • 02 November 2016 - 10:09

    Sten Jans:

    HOI LUUK IK VIND DAT COOL DAT JIJ DAAR BENT GEWEEST!

    GROETEN STEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 15318

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: