Uitwisseling - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Uitwisseling - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Uitwisseling

Blijf op de hoogte en volg Luuk

22 April 2014 | Verenigde Staten, Miami

14 april is alweer aangebroken, de tijd gaat vlug. De maandag stond natuurlijk net zoals de hele week nog in het teken van de uitwisseling. Ik had voor de leerlingen een speurtocht gemaakt door de buurt bij school. Deze was erg leuk. Daarna moesten ze aan het uitwisselingsproject werken: de cultuur van Curacao bekijken en de eventuele verschillen met Nederland bekijken. Ook was er die dag een leerling vanuit Nederland jarig. Zij werd door haar moeder verrast die extra was overgekomen uit Nederland, wat super leuk was. In de avond zijn we nog gaan mini golfen op een mooie baan. Het was een gezellige avond. Ik zat helaas net 1 boven par wat natuurlijk jammer is maar toch een knappe prestatie al zeg ik het zelf.

Dinsdag werden alweer de laatste lessen voor de vakantie gegeven. Op het einde van deze dag presenteerden de uitwisselingsstudenten samen met de Curaçaose studenten hun bevindingen over verschillende aspecten van Curacao. ’s Avonds was het tijd voor een leuk en gezellig avondje bios. Omdat de film Noah kapot was hebben we maar Need for Speed gekeken. Een super vette film overigens.

De volgende dag was het project Pro Prohimo aan de beurt. Dit is een project waarbij alle leerlingen bij ons op school vrijwilligerswerk gaan doen op meerdere plaatsen op Curacao. Ikzelf ging naar Huize Rose Pelletier, een internaat voor kinderen. Ik heb hier met de leerlingen de boel opgeruimd en geordend. ’s Avonds stond voor de uitwisselingsstudenten keramiek schilderen op het programma, ze deden dit samen met de Curaçaose leerlingen. Opnieuw een erg leuke en erg gezellige avond, er werden mooie creaties gemaakt.

Donderdag was de eerste vakantiedag maar de uitwisseling ging gewoon door: in de ochtend met de Otrabanda tour waar ik veel mooie dingen heb gezien en dankzij interessante weetjes weer slimmer ben geworden. Na de Otrabanda tour en kunstzinnig bezig te zijn geweest gingen we naar het Sea Aquarium. Hier hebben we een prachtige rondleiding gehad langs alle zeedieren die er aanwezig waren, zelfs langs de zeldzame vissen in het lab. Ook mochten we de pijlstaartroggen voeren. Omdat het Sea Aquarium dicht bij het strand lag hebben we ook maar meteen even een stukje strand er achter aangeplakt. Een extraatje was dat ’s avonds bij het strand een Mustang show was waar hele mooie en vette Mustangs werden tentoongesteld en ze getest werden op geluid: echt vet!

De vrijdag was alweer aangebroken en vandaag was het de dag voor het suppen. Dit is op een grote surfplank staan en roeien. Het was een leuke en gezellige tour met veel leuke momenten. Daarna was er als afsluiting een bbq op het strand met iedereen die bij de uitwisseling betrokken was geweest. Na de bbq hebben we met een aantal docenten en leerlingen een snorkeltour gedaan, deze was mooi en eindigde bij een gezonken tukboot (vissersbootje) waar veel mooie vissen zwommen.

Zaterdag stond er nog een klein feestje op het strand gepland met leuke muziek en natuurlijk zon, zee en strand.

Zondag begon ik aan mijn terugvlucht naar Nederland omdat mijn opa is overleden. Hierbij had ik een tussenstop op Miami. Ik heb dus ook al voet gezet op Amerikaanse boden. Omdat ik de gehele week in Nederland ben zal er komende week geen reisverslag zijn. Op 29 april vlieg ik weer terug naar Curacao en gaat mijn grote avontuur weer verder.


Ayo
Gr. Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 15336

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: