Vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Luuk Kersemakers - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Luuk

06 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Dinsdag 29-04 ben ik weer goed geland op Curacao en werd ik opgehaald door mijn lieve huisgenootjes op het vliegveld van Hato. Eenmaal weer op mijn stekkie aangekomen mijn tas uitgepakt en naar de supermarkt gegaan voor wat inkopen en voor de verdere rest wat uitgerust van de vermoeiende reis.

Woensdag 30 april werd dit jaar voor het laatst Koninginnedag gevierd op Curacao. ’s Morgens zijn we met een aantal huisgenootjes vrijwilligerswerk gaan doen en hebben we geholpen met spelletjes voor kinderen. Daarna zijn we zelf ook nog de stad in geweest en hebben we ook nog een klein feestje gevierd op een aantal pleinen met podia.

Donderdag hebben we maar gebruikt als bijkom- en bijkleurdagje en zijn we naar het strand bij Daaibooi geweest. Daarna bij Pampus nog even de lekkere studentenhap (lasagne deze dag) meegepakt. De avond hebben we gevuld met monopoly Curaçao, met de leuke en bekende plaatsen en stranden van Curaçao erbij.

Vrijdag ben ik met 3 andere studenten gaan toeren met de auto. De benzine kost hier de helft van in Nederland dus is het hier leuk te doen. We zijn langs leuke plaatsjes geweest. Ook zijn we nog bij Playa Forti geweest waar ik Opa nog Curaçao heb laten zien. Daarna zijn we doorgereden en kwamen we uit bij een vervallen dorp hier op Curaçao waar helemaal niemand meer woonde. Echt een spookdorp als je er nachts zou komen.

Zaterdag stond het museum Kura Hulanda op de planning, een van de dingen op mijn to-do list voor komende tijd. Museum Kura Hulanda is een slavenmuseum met verder ook heel veel oude en mooie voorwerpen van allemaal oude culturen van de wereld. Het was heel erg mooi en heel indrukwekend om te zien, zeker omdat niet alleen de verschrikkingen van vroeger werden getoond maar ook van tegenwoordig zoals de KKK.
Om half 5 was het al weer tijd voor een potje voetbal: de allesbeslissende wedstrijd in de halve finale. Als we deze zouden winnen dan speelden we 17 mei in de finale. We begonnen goed. Ik kwam goed door op de rechterkant en kon een goede voorzet afleveren wat meteen binnen 2 minuten de 1-0 opleverde. Dit spel konden we vasthouden en in de 2de helft ook nog uitbreiden naar 2-0 wat een overwinning betekende. Dus 17 mei: finalewedstrijd waar wij met CVV Willemstad instaan.

Zondag was gereserveerd om te wake boarden. Eerst zijn we met een bootje naar het vlot gebracht wat erg super leuk was. Het was gewoon zelf in elkaar geknutseld van houten planken en dergelijke, maar je kon er heerlijk op relaxen en liggen. Daarnaast kon je ook nog lekker een verfrissende duik nemen maar we waren er natuurlijk om te wake boarden. Na dat ik goed uit het water kwam ging het echt goed en kon ik goed blijven staan en ging het echt super. Het was echt cool om te doen en ik vond het jammer dat ik maar 1 keer kon. Maar het was het ook best wel zwaar en zal ik de volgende dag de spierpijn ook wel een beetje voelen (wat inderdaad een goed voorgevoel bleek).

Ondanks de omstandigheid was het leuk om even weer terug te zijn in Nederland en iedereen weer gezien te hebben, maar ik vind het ook leuk om weer terug te zijn op Curaçao om mijn laatste 6 weken hier goed af te sluiten.

Gr. Luuk

  • 06 Mei 2014 - 16:42

    Bente:

    Ha luukie,
    Leuk om te leaze det t dich doa zo good bevult! Heel veel succes de litste 6 weke en we spreake doanoa snel get aaf!
    Dikke kus
    Bente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 15343

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Afstudeerstage Curacao

Landen bezocht: